02:10 pm on Nov 25, 2012 | read the article | tags: ideas
în primele 9 luni ale anului, 16 481 de firme au intrat în insolvență. dacă nu pare alarmant, sunt cu 7.59% mai multe decât în 2011 și cu 17.17% mai multe decât în 2010 (de-aici). acum e? experiența ultimilor ani mi-a scos în evidență doi factori care prevestesc declinul.
lipsesc rezultatele
cu rădăcini adânci în ideologia marxist-leninistă a României socialiste, generații întregi au muncit pentru că trebuia. fast-forward în uniunea europeană, unde ajutați de programele pre- și post-aderare am dobândit cunoștințe suficiente despre managementul unui proiect: cu scopul, obiectivele, activitățile, monitorizarea, evaluarea și sustenabilitatea lui. din nefericire, asemeni unui copil care învață o poezie, primele elemente ale ciclului de viață al unui proiect sunt stăpânite mai bine decât cele din urmă. și asta ne costă. pentru că ancorați în construirea obiectivelor perfecte și a procedurilor prin care activitățile sunt implementate și monitorizate, pierdem din vedere esențialul: măsura în care ne atingem scopul.
am văzut de nenumărate ori eforturi impresionante investite în campanii de marketing și p.r. care s-au tradus în vânzări modeste, reorganizări și restructurări care au ucis afaceri, investiții în produse geniale care atunci când au fost gata nu au fost valorificate corespunzător, sau – cu tentă electorală – focusul pe campanii online când nicușor dan ne-a arătat că un individ curat, cu o campanie de p.r. perfectă poate obține maximum 10%. exemple sunt multe pentru fiecare categorie.
soluția? adu-ți aminte care a fost scopul inițial și scrie-l pe o hârtie în fiecare dimineață. poate sună aiurea, însă având scopul în minte în fiecare zi, acesta îți va influența fiecare decizie.
lipsa educației
odată cu democrația, am importat din vest și modelele de succes. tocilari care au strâns averi impresionante renunțând la facultate și făcând ceea ce le place în garajul părinților. din păcate am importat doar jumătatea frumoasă a poveștii, pentru că în spatele fiecărui personaj se află echipe întregi de management care îi oferă acestuia – sau oricărui alt om aflat la conducere – materia primă pentru deciziile bune: informațiile.
explozia de oameni bogați din anii ’90 a avut ca promotor informațiile culese, procesate și scurse din fosta securitate. întreruperea acestui flux providențial trimițându-i pe majoritatea în praful din care s-au ridicat. din fericire, educația oferă o soluție agreată de convenția de la geneva pentru a obține informații folositoare. cei care și-au păstrat averea, fie și-au construit echipe de consilieri competenți, fie s-au extins atât de mult în prima fază încât declinul lor a fost întârziat (dinu patriciu).
soluția? învață. dezvoltă-te. cumpără inteligență.
sursă foto: andertoons.com
aceast sait folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența ta, ca vizitator. în același scop, acest sait utilizează modulul Facebook pentru integrarea cu rețeaua lor socială. poți accesa aici politica mea de confidențialitate.