04:08 pm on Dec 9, 2012 | read the article | tags: ideas
câteva idei despre influența exit poll-urilor:
– exit poll-urile influențează prezența la vot și modul în care se votează numai în cazul în care câștigătorul este detașat de învins;
– analizând rezultatele exit poll-urilor efectuate la alegerile locale din 2012, câștigătorul este avantajat în rezultatele exit poll-ului datorită nevoii primare a oamenilor de a fi de partea învingătoarea, fie numai declarativ. astfel, în exit poll-uri, câștigătorul detașat ”fură” între 5 și 10% din procentele învinsului;
– atunci când diferența este esenșială, publicarea rezultatelor exit poll-ului înainte de finalul scrutinului are numai o influență negativă asupra prezenței la vot – între 1 și 5%. atunci când diferența este neglijabilă (sub marja de eroare), rezultatele exit poll-ului nu influențează prezen?a la vot sau rezultatul alegerilor (”Do exit polls influence voting behavior?”, Seymour Sudman – Public Opinion Quarterly, Vol. 50:331-339, 1986, University Press Chicago);
– cred că joaca cu exit poll-urile le este utilă doar partidelor politice pentru a-și mobiliza simpatizanții; televiziunile o folosesc (prost*) doar pentru rating.
* prost = de multe ori cu rezultate aleatoare, aproape întotdeauna invers de cum își doresc.
aceast sait folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența ta, ca vizitator. în același scop, acest sait utilizează modulul Facebook pentru integrarea cu rețeaua lor socială. poți accesa aici politica mea de confidențialitate.