ublo
bogdan's (micro)blog

bogdan » despre protestele studențești

03:43 pm on Dec 4, 2011 | read the article | tags:

o perioad? agitat? pentru înv???mântul superior bucure?tean, perioada alegerilor pentru funcșiile de conducere. am văzut protestul colegilor de la istorie și cerin?ele acestora și am opinii care merit? menșionate:

«2% din PIB pentru educașie este inacceptabil. cerem 6%. acestia trebuie distribuiti echitabil, in functie de nevoile studentilor si nu conform cerintelor pietei.»
de acord. parșial. îmi plac argumentele și le au fo?tii colegi de la Ghimpele. în ceea ce prive?te a doua parte, nu pot să nu reg?sesc în fraz? frustrarea conducerii facult?șilor nepopulare, a căror situașie este consecin?a direct? a inadapt?rii cadrelor didactice la situașia economică și social? actual?, a conducerii care tolereaz?, invocând principiile colegialit?șii, profesori și curicule care și-au dobândit de mult statutul de exponat de muzeu și care p?streaz? în subcon?tient îndoctrinarea ideologică socialist? a dezvolt?rii multilaterale. cerin?ele pie?ei ar trebui să fie și nevoile majorit?șii studenșilor, însă din punct de vedere al angajatorului, o diplom? de studii superioare este nul? pentru că, nu-i a?a, la job nu poși să ai tot timpul “casca” la tine.

«Dorim cresterea autonomiei universitatilor. Au devenit dependente de capital, care reprezinta elita economica a lumii. Universitatile ar trebui sa fie autonome si sprijinite de stat, care sa reprezinte populatia.»
pentru cititorul neinișiat, nu este cazul României. la noi e fix invers: dacă cineva încearcă să atrag? fonduri suplimentare de la parteneri privași, devine un “bandit” care își vinde sufletul. în timp ce profesorii care cerceteaz? fictiv pe banii bugetului de stat sunt promovași drept elit?. universitatea e autonom?! e un fel de stat în stat, cu guvern, cu pre?edinte, cu parlament și constitușie. universit?șile sunt sprijinite de stat! însă au și datoria de a atrage fonduri suplimentare, partea vulgarizat? de conducere.

«Diploma ar trebui sa reprezinte un statut social ce reflecta o insusire de cunostiinte reale. Acest statut social trebuie sa inceteze sa mai fie o conditie pentru demnitate si functionare normala in societate.»
de acord. însă, după umila mea p?rere, statutul unui grup se câ?tig? prin cre?terea calit?șii grupului respectiv, nu prin impunere. atât timp cât profesorii cer “?pag?” pentru examene iar studenșii se conformeaz?, sau atât timp cât studenșii copiaz? cu “casca” iar profesorii se fac că nu observ?, în afar? de statutul social de ho? nu prea ai ce să ceri.

«Democratizarea curriculei: orice subiect, orice interes ar trebui reprezentat. Orice student care doreste sa aprofundeze un subiect aleatoriu trebuie sa poate fi reprezentat.»
adev?rat. cu o singur? completare: exist? grupuri dizitente care implementeaz? acest sistem fără ?tirea conducerii. de fapt, singura solușie pentru implementarea acestei cerin?e este selecșia natural?. la propriu.

voi sări peste o serie de cerin?e evidente.

«Cerem statului marirea subventiei fondului de burse. Actuala suma alocata fiecarui individ ca bursa este insuficienta pentru a avea un trai decent. Consideram inacceptabila aceasta umilinta sistematica aplicata studentilor.»
vrem independen?? și autonomie, însă nu și economică. fondul de burse, dragi protestatari, nu este exclusiv de la bugetul de stat. o universitate care se respectă atrage și altfel de fonduri ce pot fi folosite pentru burse. printre ele se num?r? inclusiv salariile pentru studenșii prinși în contractele de cercetare, care nu numai că nu primesc drepturile salariale cuvenite – cum? este sub demnitatea profesorului să fie pl?tit din același fond cu un student – dar de multe ori nici nu știu că particip? în proiect! apoi, fiecare licitașie publică este îndulcit? de «ofertanși» cu un num?r de burse private acordate fictiv.

«Statutul actual al profesorului este sub demnitatea umana ce poate fi acceptata. Mai mult, remuneratia este inacceptabila, contribuind la scaderea drastica a calitatii educatiei.»
statutul, este cum spuneam și mai sus, consecin?? a calit?șii grupului din care face parte. remunerașia este cât se poate de în concordan?? cu munca depusă. să nu ne am?gim. un profesor bun își rotunje?te veniturile din contracte de cercetare, câ?tigate pe drept, pentru care munce?te în plus. un profesor prost se plânge la televizor și în proteste că e dezavantajat. că banii sunt pușini pentru cele 6 ore pe săpt?mân? pe care le munce?te maximum 28 de săpt?mâni pe an. să fim serioși.

în concluzie,
grupurile de interese universitare ar trebui să facă presiuni – dacă asta le face pl?cere – și în anii în care nu sunt alegeri, iar studenșii ar trebui să ocupe biblioteca central? universitar?, și nu o dat? pe an, ci în fiecare zi din săpt?mân?.

sursa revendicărilor.

aceast sait folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența ta, ca vizitator. în același scop, acest sait utilizează modulul Facebook pentru integrarea cu rețeaua lor socială. poți accesa aici politica mea de confidențialitate.